måndag 29 december 2014

Tematrio årsbästa



Det var verkligen inte lätt att välja ut bara tre bästa böcker för detta år, vilket var veckans utmaning i Lyrans tematrio ("Berätta om de tre bästa böckerna du läste under 2014").
Bestämde mig till sist för:


"Gatukatten Bob" av James Bowen, ...



... "Under kupolen" av Stephen King ...



... och till sist den helt otroliga historien om Shin som föddes i ett strängt bevakat arbetsläger i Nordkorea och om hur han lyckades rymma därifrån: reportageboken "Flykten från läger 14" av Blaine Harden.



8 kommentarer:

  1. Flykten från läger 14 har jag läst och Gastukatten Bob skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  2. De två första har jag hört talas om. De verkar bra.

    SvaraRadera
  3. Detta plockar jag med mig som boktips, Under kupolen har min son.

    SvaraRadera
  4. Gatukatten Bob är jättefin. Dom andra tar jag med mig som tips!

    SvaraRadera
  5. Flykten från läger 14 vill jag läsa. Har sett första säsongen av filmatiseringen av Under kupolen, verkar bra. Länge sen jag läste Stephen King, måste läsa honom igen.

    SvaraRadera
  6. Gatukatten Bob vill jag hemskt gärna läsa någon gång :) Likaså Flykten från läger 14, men den har jag ju faktiskt i bokhyllan så det är ju bara att ta tag i saken och läsa den!

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Spännande, jag har inte läst någon av dem, tack för tips!

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)