söndag 3 maj 2015

En smakebit på søndag: Fyra minuter

Genom den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten kan vi ta del av och även själva bjuda på smakbitar, hämtade från böcker som för närvarande läses. Med detta utbyte kan vi ge och få bra boktips.

Har just inte kommit så långt än i romanen Fyra minuter av Johan Ring, men har redan fängslats av handlingen, detta är riktigt bra! Sen är det förstås bara att hoppas den uppfattningen håller i sig. Något mer om bokens handling finns att läsa här, för detta blev också för mig vald bok i maj månads spänningsutmaning (missa inte den). Smakbiten hämtas från sidan 17:

"En skarp smärta skar genom hennes huvud, som ett knivhugg av vitt ljus. Hon blundade och stannade med händerna mot tinningarna. Regnvatten rann mellan fingrarna. När hon öppnade ögonen tycktes hela världen vara insvept i en rosa dimma, så tjock att hon knappt kunde se handen framför sig. Den slingrade sig runt henne, inte som rök utan som något levande. Svetten var kall mot huden. Huvudet värkte fortfarande och rädslan gjorde det svårt att tänka.
     Veronica knep ihop ögonen igen, hårt, och när hon öppnade dem var dimman borta. Allt såg ut som vanligt. Smärtan i huvudet höll snabbt på att blekna bort.
     Vad fan hände?"


Här kan man hitta fler smakbitar!

34 kommentarer:

  1. Spännande!Får nog ta och kolla upp denna! Tack för smakebiten :)

    SvaraRadera
  2. Denna fick jag hem i veckan, den låter väldigt spännande och jag får nog se till att läsa den ganska snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Laddade också ner den i veckan och hade svårt att låta bli att börja läsa så snart som möjligt...

      Radera
  3. Spennende smakebit! Og frokostkombinasjonen min må du gjerne prøve en gang. Supergodt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det såg väldigt gott ut - gillar verkligen sådan norsk ost! :)

      Radera
  4. Ja, nu vill man ju verkligen veta vad som hände :)
    Tack för en spännande smakbit!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakebiten, helt obekant bok för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt nyligen utgiven, så att den är obekant är inte så konstigt.

      Radera
  6. Har den i mobilen men har även beställt pappersboken. Är inte så bra på e-böcker så jag längtar tills boken kommer, den verkar omåttligt bra. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, den finns ju även som häftad pappersbok.

      Radera
  7. Tack för smakbiten. Tror inte jag hört om den här boken tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utgiven i slutet av föregående månad i år, så den är ännu inte så omtalad kanske.

      Radera
  8. Ny bok för mig. Tack för tips och smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ny för de flesta då den gavs ut nyligen. ;)

      Radera
  9. Den verkar spännande! Fint omslag har den också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillade också omslaget, väldigt passande med tanke på bokens handling...

      Radera
  10. Åh, den här vill jag läsa :-) Jag gillar hans inlägg på Debutantbloggen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Debutantbloggen får man nog ta o kika på, den kände jag inte till. :)

      Radera
  11. påminner mig om migrän... tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch då! Har dessbättre själv inte dom erfarenheterna.

      Radera
  12. Riktigt spännande, vill veta vad som hände ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man vill ju just så, och har man börjat läst är det svårt att sluta.

      Radera
  13. Spännande! Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen mycket spännande...

      Radera
  14. Låter som en spännande rysare!

    SvaraRadera
  15. Låter som en spännande bok :)

    SvaraRadera
  16. Ja, vad fan hände?! Vill läsa mer:). Tack för smakbiten:).

    SvaraRadera
  17. Spennende. Takk for smakebiten.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)