söndag 17 maj 2015

Klassikerutmaning - Sommaren 2015

Klassikerutmaning i bokhyllan


Detta passar mig perfekt! Lyrans Noblesser anordnar en klassikerutmaning i sommar, passar då på att delta för att äntligen komma till skott med en omläsning av Bröderna Karamazov av Fjodor Dostojevskij. Så oerhört länge det bara blivit tänkt, men troligtvis ökar en sådan här utmaning chansen att det till slut äntligen blir gjort också. Deltar gör man här.

Franz Kafka skulle jag också gärna vilja läsa något mer av, kanske Processen.

Slutligen möjligtvis något av Selma Lagerlöf? Herr Arnes penningar är påtänkt än så länge.

Prioritet har dock förstås Dostojevskij. Sen får tiden utvisa resten.



6 kommentarer:

  1. läser just om Idioten med stort välbehag. evt blir det Karamazov i sommar. Processen led jag av på grund av hopplösheten i företaget. Lagerlöf är aldrig fel

    SvaraRadera
  2. fin tri, Processen är en av mina favoriter.

    SvaraRadera
  3. Funderar på att hoppa på Klassikerutmaningen. Fast jag kör redan tre utmaningar i år...

    SvaraRadera
  4. Herr Arnes penningar är helt ok, inte det bästa av Selma enligt mig, men absolut läsvärd.

    SvaraRadera
  5. Bröderna Karamazov är jag också sugen på att läsa. Men det blir nog vid något senare tillfälle. Herr Arnes penningar läste jag när jag var ung. Får nog läsa om den vid något tillfälle, för jag kommer inte ihåg riktigt om den var bra eller ej.

    SvaraRadera
  6. Jag ska också delta. Börjar med Idioten som kommit i nyöversättning, har inte läst den förut. Sedan blir Det Alberteserien. Ev ngt mer Dante, men det beror på sommarvädret kanske! Trevlig blogg du har!

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)