fredag 1 maj 2015

Spänningsutmaningsbok i maj: Fyra minuter



Den här månaden valdes "Fyra minuter" av Johan Ring som bok att delta med i Spänningsutmaningen (Mias bokhörna).


 Beskrivning (MIX förlag):

"För det unga paret Veronica och Anders är flytten till Veronicas barndomsort, den småländska idyllen Dunvik, tänkt att bli en nystart, långt bort från storstadens stress. Men istället för att finna lugnet förvandlas deras liv allt mer till en mardröm.
Ett passagerarplan på väg från Zürich till Arlanda försvinner från radarn i fyra minuter. Sedan störtar det oförklarligt på en potatisåker i Dunvik. Ingen kan ge någon rimlig förklaring till vad som har hänt, men snart börjar människor i byn bete sig underligt. Något har följt med det störtade planet. Något som lockar till sig människorna i byn och förvandlar dem  ..." 
"Liksom Stephen King bemästrar Johan Ring konsten att kombinera blodisande skräck med stor igenkänning, helgjutna karaktärer och ett vardagsliv i fritt fall i sina texter."

Det tyckte åtminstone jag lät riktigt spännande! :)

När boken är färdigläst kommer min recension att finnas på denna länk.



2 kommentarer:

  1. Den recensionen ser jag fram emot! Har aldrig hört talas om Johan Ring, men jag håller med om att beskrivningen triggar igång även min fantasi. Drunknar snart i böcker jag vill läsa om ligger "på vänt"!
    /Sys

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att en hel del böcker tränger sig före i kön, men det är väl bara bra att ha lite stående på lut, ifall det skulle sina från andra flöden? ;-)

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)