fredag 7 augusti 2015

Åh, så mycket härlig läsning jag nu har framför mig!

Till att börja med...

...den efterlängtade reserverade biblioteksboken fanns att hämta i veckan:


Norrsken av Frida Skybäck. Har börjat läst och fastnade direkt!

Dubbel glädje; fick på posten idag recensionsexemplaret Polarnatt (uppföljaren till Norrsken):


Så himla pluttinuttigt sött med rosett ikring och litet brev. Blev så jätteglad och tacksam för att bli erbjuden förmånen att recensera Polarnatt, nu när jag dessutom redan fattat så gott tycke för den första boken i den planerade serien om systrarna Cecilia, Elisabeth och Amelie. Vurmar för allt som rör 1800-talet, så dessa böckers handling passar mig strålande!

Vidare en helt annan genre...


Upptäckt en för mig ny författare; Sergej Lukjanenko med Nattpatrullen. Har även här börjat läst i veckan och bara älskar mixen av vampyr, fantasy och skräck. Charmad så där alldeles omedelbart! Och det bästa av allt...


...det kommer en uppföljare i svensk översättning, med preliminärt utgivningsdatum den 20 november i år; Dagpatrullen.

Sist, men absolut inte minst; Stjärnfall av Lars Wilderäng. Har verkligen försökt "spara" på läsningen så boken skall räcka länge, men hu va svårt när det är så ruggigt spännande! Det skall bli särdeles roligt att skriva en stilig recension för denna enastående bladvändare nästa vecka. Stort tack även här för recensionsexemplar!


Många utropstecken idag, men lyckan känns nu på bokfronten fullkomlig - den som finner nöje i att läsa böcker förstår nog känslan. :)

Höll visst på att glömma sommarens långkörare, som bott i min bokhylla ungefär 30 år; Bröderna Karamazov av Fjodor Dostojevskij. Ca 100 sidor från slutet kan jag bara konstatera att den är lika bra nu som sen jag läste den sist. Men hur i jisse namn skriver man ett bokomdöme för en sådan roman? En utmaning i särklass...



2 kommentarer:

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)