onsdag 16 september 2015

Glömt? Nej, missat helt enkelt!

Bläddrade i Månadens Bok som kom med posten idag och hajade till. Är inte den som glömmer, utan det här hade jag bara totalt och fullständigt missat. En ny bok kom ut för en vecka sedan av min absoluta favvo-deckarförfattare nummer ett; Arnaldur Indriðason, boken heter Den som glömmer. Detta blir del 12 i bokserien om Erlendur Sveinsson. Oops! Jag som ännu inte hunnit läsa Nätter i Reykjavik än. Det är ett lyxproblem det här, d.v.s att det finns alldeles på tok för många bra böcker!

Vill så gärna fortsätta läsa om kriminalpoliserna Erlendur Sveinsson och Marion Briem när de löser nya brottsfall och utreder mystiska försvinnanden.


Så här beskrivs bokens handling från förlaget Norstedts:

"1979. En kropp hittas flytande i en avlägsen lagun. En amerikansk militärbas är det enda som ligger i närheten. Liket tycks höra ihop med basen på något vis, men amerikanerna är inte intresserade av att samarbeta med den isländska polisen.

Kriminalkommissarie Erlendur Sveinsson kan inte släppa känslan av att det här fallet hör ihop med en ung flickas försvinnande tio år tidigare."


1 kommentar:

  1. Försöker ju läsa ikapp lite i den här serien, jag gillar verkligen de här böckerna. Denna får nog hamna på önskelistan till jul.

    Ibland tänker jag att om mitt största problem är alla böcker jag inte hinner läsa så har jag det nog ganska bra :)

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)