måndag 21 december 2015

Tematrio med tips om julklappsböcker


Lyrans Noblesser presenterar veckans tematrio


"Berätta om tre bra julklappsboktips!"


Satsar på lättläst och avkopplande läsning, men som ändå förmedlar något som får en att tänka till en smula, valde då följande (kör lite kortfattat den här gången, men titlarna länkas till bokomdömen för den som blir nyfiken på att veta mer):


Illustrerad feelgood med härlig julkänsla:
Jul med Bob av James Bowen


Lugn ledighetsläsning för deckarfantasten:
Nätter i Reykjavik av Arnaldur Indriðason


Ruskigt kuslig roman för spänningssökaren:
Sekten på dimön av Mariette Lindstein


Extra tematrio-julbonus:
Novellix-novellen
Fjäderbrevet av Moa Martinson


Nu tar den här bokbloggen julledigt och därmed vill jag såklart önska alla underbart fina bokbloggare
en riktigt...

God Jul!


...med massor av härlig läsning (förstås).


17 kommentarer:

  1. Kul blandning, och fint att få med novellix-novellen som bonus.

    SvaraRadera
  2. Indridason är aldrig fel. Martinsons novell tänker jag också läsa. God jul! hoppas att du får många hårda klappar

    SvaraRadera
  3. Sekten på Dimön skulle jag inte säga nej till och inte heller novellen (eller en hel drös med noveller)

    SvaraRadera
  4. Noveller är en väldigt bra julklapp tycker jag. Ser att du just nu läser Naomi Kleins Det här förändrar allt, vad tycker du om den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har visserligen bara läst 100 sidor Klein än... men men, tror detta helt sant är en bok precis alla borde läsa, viktigare budskap än så här finns nog inte för den tid vi nu lever i. Hoppas den funkar som en väckarklocka och ögonöppnare för vad som sker och varför, vad som går att göra och hur.

      Radera
    2. Har tänkt läsa den ett tag, men nu får jag bestämt ta och göra det direkt!

      Radera
  5. För spänningssökaren... hm, det lät ju intressant :-)

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Novellen är jag hugad spekulant på. När det kommer in mer pengar på kontot så ska jag nog köpa en drös Novellix-böcker. God jul och tack för i år!

    SvaraRadera
  8. Ja Sekten på Dimön ska jag läsa, den ligger och väntar på mig

    SvaraRadera
  9. Moa Martinsson är alltid en pärla!

    SvaraRadera
  10. Moa Martinsson är bra. Och Sekten på dimön ska jag nog läsa. God jul!

    SvaraRadera
  11. Jul med Bob verkar så himla mysig :)

    SvaraRadera
  12. God jul själv! "Sekten på dimön" har en sån där titel som gör att jag blir lockad.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)