fredag 29 januari 2016

Bokbloggsjerka 29 januari – 1 februari

Dags för bokbloggsjerka (Annikas litteratur- och kulturblogg). Så här lyder frågan denna gång:

"Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?"

Lägger märke till det där "eller", och väljer då frågeställningen som kommer före det ordet (av den lilla anledningen att det är bra mycket roligare att skriva om böcker man gillar, än sådana som man tyckte mindre om).

Har många gånger läst böcker där något oväntat hänt, gillar ju thrillers och där händer ofta det oväntade. Vill man bli överrumplad så kan jag verkligen rekommendera att läsa Patient 67 av Dennis Lehane, eller De försvunna av Caroline Eriksson. Finns naturligtvis fler att nämna, men dessa är absolut ett par av de bättre vad gäller överraskningar. Gillar dem skarpt! :)



15 kommentarer:

  1. De försvunna ska jag läsa så småningom och det låter ju väldigt lovande att man blir överrumplad av den :)

    SvaraRadera
  2. De försvunna är jag väldigt nyfiken på :)

    SvaraRadera
  3. Det är fler som nämnt patient 67. Blir ju lite nyfiken på den.

    SvaraRadera
  4. Det är fler som nämnt patient 67. Blir ju lite nyfiken på den.

    SvaraRadera
  5. De försvunna läste jag rätt så nyligen och det var verkligen oväntade vändningar i den.

    SvaraRadera
  6. Båda dessa böcker bjuder verkligen på oväntade vändningar :)

    SvaraRadera
  7. De försvunna ska jag nog införskaffa i pocket sen!

    SvaraRadera
  8. patient 67 är otroligt spännande. Caroline Eriksson antecknar jag.

    SvaraRadera
  9. Ja Patient 67 är verkligen överraskande.

    SvaraRadera
  10. De försvunna är en riktigt bra bok!

    SvaraRadera
  11. *Lägger De försvunna bakom örat*. Patient 67 har jag också sett som film och gillade, trots att jag inte är så svag för DiCaprio, men i den här filmen var han verkligen mycket bra.

    SvaraRadera
  12. Valde också den nöjdare sidan av frågan, och Patient 67 :)

    SvaraRadera
  13. Patient 67 måste jag nog läsa nu, det är flera som tipsar om den :)

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)