fredag 22 april 2016

Bokbloggsjerka 22 – 25 april


Så var det återigen fredag och dags för bokbloggsjerka (presenterad av Annikas litteratur- och kulturblogg). Det här var frågan denna vecka:

"Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej)?"

En bok som kom på posten igår - den är jag allra mest sugen på att läsa just nu. Så första delen Uppvaknandet i trilogin DARC AGES - De mörka tidevarven (av A.R. Yngve) får bli helgens läsestoff att sätta tänderna i. De andra pågående böckerna får snällt vänta.

Övriga två delar i trilogin har titlarna; Ödemarkens barn och Slaget om framtiden. Så vad handlar den här första delen Uppvaknandet om? Så här står det på baksidan:

"David Archibald blir uppväckt ur en frusen sömn. Han befinner sig 900 år in i framtiden, i en värld ärrad av katastrofer och krig. Civilisationen har dragit sig tillbaka till befästa stadsstater, där feodalherrarna och deras riddare härskar.
David finner sitt öde: att rubba denna medeltida framtid i sina grundvalar och starta en ny renässans.
Han blir den osannolike hjälten kallad DARC..."

Jag menar bara... kan man bli annat än lässugen!?



22 kommentarer:

  1. Hoppas du får ordentligt med lästid i helgen!

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att se vad du tycker om den!

    SvaraRadera
  3. den här boken känner jag inte alls till. men den låter ju spännande

    SvaraRadera
  4. Det där är något som jag inte hört talas om tidigare.

    SvaraRadera
  5. Den verkar spännande, fast den verkar inte gå att få tag i någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns på bokus: http://www.bokus.com/bok/9789187711619/uppvaknandet/

      Radera
  6. Det var en okänd bok för mig. Hoppas du får tid att läsa.

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas den motsvarar dina förväntningar. Jag har dessvärre aldrig hört talas om den.

    SvaraRadera
  8. Har aldrig hört talas om den här serien, men oj så intressant den låter :)

    SvaraRadera
  9. Jag har varken hört om författaren eller serien innan så jag ser framemot din recension.

    SvaraRadera
  10. Uppvaknandet låter riktigt spännande :)

    SvaraRadera
  11. Haha ... förstår lässuget. Låter väldigt spännande.

    SvaraRadera
  12. Den låter spännande :) Jag har läst en novell av författaren tidigare som jag tyckte var riktigt bra.

    SvaraRadera
  13. Hoppas du tycker om den :)

    SvaraRadera
  14. Okänd bok för mig men hoppas du gillar den! :)

    SvaraRadera
  15. Hm - kanske blir det en rapport om vad du tyckte när du läst????

    SvaraRadera
  16. Det finns så många böcker man vill läsa. :)

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)