fredag 29 april 2016

Bokbloggsjerka 29 april – 2 maj

Fredagens bokbloggsjerka (ett trivsamt och lätt beroendeframkallande litet fredagsnöje) presenteras som vanligt även denna vecka av Annikas litteratur- och kulturblogg:

"Skulle du kunna tipsa om en bok (eller flera) som utspelar sig i dina hemtrakter?"

Gärna! Första delen Singöspionen (av Anders Gustafson & Johan Kant) som inleder den s.k. Singöserien gillar jag ju.

Vill såklart jättegärna läsa den nyligen utkomna Mordbrännaren av samma författarduo. Kan även tipsa om förlaget Bokfabrikens utlottning på facebook vad gäller tre exemplar av denna nu senast utgivna feelgood-deckare i bokserien.

Har inte lyckats luska ut när dragningen av de lyckliga vinnarna går av stapeln, men statusuppdateringen gjordes i onsdags denna vecka så det är väl inte omöjligt att det finns gott om tid ännu att delta. Är väl egentligen smått korkat av mig att tipsa er bokbloggare om tävlingen, då det riskerar minimera mina egna vinstchanser... ;)

Ett recensionsexemplar för Mordbrännaren hade förstås varit kalas, men man kan inte få allt här i livet. Underbart att vi har bibliotek!

Man kan läsa mer om Mordbrännaren här (lokaltidningen). Även en tredje del för serien är tydligen i planeringsstadiet.

Trevlig helg på er!


Titta in här för andras svar på frågan:


19 kommentarer:

  1. Åh, det verkar så vackert däromkring! Jag har knappt sett något av skärgårdarna på ostsidan, får jobba på det!

    SvaraRadera
  2. Har inte läst Singöspionen, men den står här hemma i hyllan. Tack för tipset om tävlingen :)

    SvaraRadera
  3. Den är jag lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
  4. Har inte läst de böckerna. Norrtälje är fint! Pappa hade sommarstuga strax utanför så där brukade vi vara hela somrarna.

    SvaraRadera
  5. Jag läser andra delen nu, det verkar vara fina trakter

    SvaraRadera
  6. Singöspionen är jag riktigt nyfiken på. =)

    SvaraRadera
  7. Singöspionen har jag inte läst. Borde kolla upp :)

    SvaraRadera
  8. Jag har lyssnat på båda böckerna. Miljöbeskrivningarna är det jag gillar bäst med böckerna.

    SvaraRadera
  9. Vad spännande. Blir nyfiken på serien!

    SvaraRadera
  10. Har lyssnat på Singöspionen och kommer att läsa Mordbrännaren. :)

    SvaraRadera
  11. Singöspionen är jag intresserad av att läsa!

    SvaraRadera
  12. Vad roligt med en bra serie som utspelar sig i känd miljö :)

    SvaraRadera
  13. Har funderat på att läsa Singöspionen, men än har det inte blivit av. Tack för tips och påminnelse!

    SvaraRadera
  14. Har aldrig hört något om dom böckerna innan, men dom verkar ju riktigt bra!

    SvaraRadera
  15. Singö fick jag googla på. kul jerka

    SvaraRadera
  16. Roligt med Roslagen. Norrtälje stadsbibliotek har en hel avdelning Roslagslitteratur, de här finns säkert där :-)

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)