måndag 4 april 2016

Tematrio - Huvudstäder

Veckans tematrio presenteras som vanligt av Lyrans Noblesser:

"Berätta om tre böcker som utspelar sig i huvudstäder!"

Titlarna är länkade till bokomdömen:


Elva dagar i Berlin av Håkan Nesser:

Arne Murberg gör Berlin.


Nätter i Reykjavik av Arnaldur Indriðason:

Erlendur i Reykjavik som nyutexaminerad polis på 70-talet.


Och så sist, men inte minst:
Metro 2033 - den sista tillflykten av Dmitrij Gluchovskij
Året är 2033, kärnvapenkrig har gjort jordytan obeboelig för 20 år sedan, och människorna har skapat sig en tillvaro under jord i Moskvas metro.


Yepp! Där har ni dom.


12 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  2. indridason har jag inte läst på länge. och Metro - serien vill jag gärna läsa

    SvaraRadera
  3. Nesser är ju väldigt bra när han är bra

    SvaraRadera
  4. Metro 2033 verkar vara en intressant dystopi.

    SvaraRadera
  5. Äsch, nu kommer jag på flera jag kunde ha haft med. Metro 2033 var ruggigt bra, så bra att jag har köpt fortsättningen. Fast jag inte skulle :)

    SvaraRadera
  6. Metro 2033 var riktigt underhållande men jag undrade också över var den kvinnliga befolkningen höll hus. Nesser var det länge sen jag läste, borde ta upp honom igen.

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av dessa böcker, men Metro 2033 är jag sugen på.

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst dessa än men känner till dem

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  10. Inte läst någon av dessa, men jag är så nyfiken på Dmitrij Gluchovskij. Jag funderade att köpa någon av böckerna på bokrean, men eftersom jag inte visste var i ordningen den befann sig så vågade jag inte.

    SvaraRadera
  11. Nice trio! har inte läst någon av detta men är verkligen nyfiken på Metro :)

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)