måndag 2 maj 2016

Tematrio - Läströtthet


Veckans tematrio presenteras även denna måndag av Lyrans Noblesser:

..."berätta om tre bra böcker/aktiviteter att ägna sig åt vid ett akut fall av läströtthet!"

Passar bra nu när mitt eget läsande(/bokbloggande) gått in i en mer långsam lunk. Kan nog bli så när man läst något som varit helt outstanding... men det brukar ju gå över tids nog, finns alldeles för mycket som lockar på bokfronten för att det tillståndet skall vara någon längre tid.


1. Kokböcker (och livsmedelstabeller); bläddra, fundera ut "bättre" versioner av recept. Provlaga god och nyttig mat som skänker mer energi och pigga hjärnceller för att läsa ännu mera böcker, såklart! ;)

2. Trädgårdsböcker; beskära, plantera och sköta om... tills man kanske helt utmattad mer än gärna kan tänka sig att slå sig till ro med en bok.

3. Läsa graphic novel; något nytt jag lärt mig uppskatta i och med Marjane Satrapis bokserie Persepolis. Kan eventuellt vara bra avkoppling för att så småningom komma tillbaka till vanlig bokläsning?


Bonus:
Dressera en busig hund. Garanterar att man hellre sätter sig med en god bok efter ett tag - voilà; läslusten kom tillbaka! :)

9 kommentarer:

  1. Kokböcker är underbara!

    SvaraRadera
  2. Trädgårdsböcker är en fröjd!

    SvaraRadera
  3. Kokböcker och trädgårdsböcker är en fröjd att bläddra i

    SvaraRadera
  4. Serier / graphic novels är jättebra om man inte orkar med en bok. Hahah önskar jag hade en busig hund faktiskt ^^

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att bläddra i trädgårdsböcker - hade en trädgårdstidning ett tag också. Mysigt!

    SvaraRadera
  6. Det där med hundträning lät bra. Vore något för mig :)

    SvaraRadera
  7. Haha jag tycker bonusen var bäst, hihi.

    SvaraRadera
  8. Kokböcker är ett ypperlig exempel! :)

    SvaraRadera
  9. Grafiska romaner är bra! Påminner mig om att jag har några som jag köpt men ännu inte läst. Persepolis är jag väldigt nyfiken på.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)