måndag 27 juni 2016

"De blå skorna" av Linda Olsson

De blå skorna av Linda Olsson. En novell från Novellix:

"Det är så att min far gick bort nyligen. Och skorna var en del av det han lämnade efter sig. Och jag har som sagt aldrig sett dem förr. Det är ett par ljusblå mockaskor. Damskor. Storlek 36. Aldrig använda. Jag begriper inte var min far fått tag på dem. Eller vad han tänkt sig att jag skulle göra med dem."

Linda Olsson skriver på ett så medmänskligt fint och lättsamt sätt. Därför har det för mig blivit några böcker lästa av denna författare, men aldrig i novellformat. Romanen Det goda inom dig blev en stor favorit.

Den här novellen var väl kort och gott okej, så det får bli:

Betyg: 2/5

Andra bokbloggare om De blå skorna:
Endast Eböcker
och dagarna går...

1 kommentar:

  1. Gillar beskrivningen. Låter lite spännande... Synd att det bara blev en två för dig :P

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)