måndag 13 juni 2016

Tematrio - Sommarläsplaner

Veckans tematrio (sista inför sommaruppehåll) presenteras som vanligt av Lyrans Noblesser:

..."berätta om tre texter, genrer, böcker, författare du planerar att läsa i sommar!"

Är dålig på att planera läsningen, men förutom de böcker som påbörjats - se i högerkant - är dessa givna (jäkla tjat på den här bloggen angående de första två böckerna - sorry!):

1. Science fiction: Stjärndamm, Lars Wilderäng.
Tredje och avslutande delen i Stjärnklart-serien.

2. Deckare, kriminalroman: Mordbrännaren, Anders Gustafson & Johan Kant.
Andra fristående delen i Singö-serien.

3. Science fiction: Rött uppror, Pierce Brown.
Första delen i Rött uppror-serien.

Tycks ha fått en särskild faiblesse för trilogier som det verkar.



Trevlig sommar Lyran!

15 kommentarer:

  1. jag känner igen titlarna, men har inte läst någon av dem. serier kan vara väldigt trevliga. ha en fin lässommar!

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av de här böckerna.

    SvaraRadera
  3. Det är härligt med trilogier! Serier med fler delar tråkar ofta ut mig men tre brukar vara lagom. Ha en fin lässommar!

    SvaraRadera
  4. Science fiction är inte min grej, men däremot kan jag förstå att du gillar trilogier. Man hinner lära känna huvudrollerna ordentligt, ser dem utvecklas osv. Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  5. Jag läste mycket SF som barn. Jag förstår inte varför jag släppt detta. Det finns en hel del bra SF-litteratur (och en hel massa skräp)!

    SvaraRadera
  6. Trilogier är svårt att undvika nu för tiden. Det verkar som att alla behöver tre böcker på sig för att berätta en historia :)

    SvaraRadera
  7. Problemet med trilogier är att det känns som ett så stort åtagande att börja läsa den första. Nej, tacka vet jag självstående verk med ett ordentligt avslut i slutet.

    SvaraRadera
  8. Widerängs serie är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Hela bokvärlden är väl förtjusta i trilogier, det är absolut inte bara du!

    SvaraRadera
  10. Kul blandning! Jag läser just nu andra delen i Wilderängs Stjärnklart-trilogi, och han har onekligen byggt upp historien verkligt skickligt. Den tredje blir nog given läsning framöver.

    SvaraRadera
  11. Stjärndamm måste jag med läsa :) Var visserligen inte helt nöjd med del 2, men första var så bra!

    SvaraRadera
  12. Lars Wilderäng är en författare som jag är nyfiken på.

    SvaraRadera
  13. Jag är också nyfiken på Wilderäng, men vet inte varför jag inte läst honom ännu. Det får bli snart! Tack för påminnelsen :-)

    SvaraRadera
  14. Tre nya titlar för mig. Läser aldrig SF, borde faktiskt göra det. Får bli till hösten det!

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)