fredag 15 juli 2016

Bokbloggsjerka 15 – 18 juli

Fredagens bokbloggsjerka presenteras som vanligt av Annikas litteratur- och kulturblogg. Frågan är:

..."Har du halvt om halvt längtat ihjäl dig efter en bok som till syvende och sist inte alls höll måttet? Vilken i så fall? Eller omvänt, finns det en bok som du var tveksam till men som senare skulle visa sig överträffa alla dina förväntningar?"

Så här ser det ut då:


Stor förväntning och väldigt stor besvikelse: Mr Mercedes av Stephen King (t.o.m förbokade den på bokus - ytterst ovanlig företeelse). Vacklar nu inför om uppföljande böcker i trilogin kommer att läsas eller ej.

Oväntat bra!: De utstötta av Elly Griffiths (hade säkert missat denna om det inte hade varit för alla dessa utmärkta tips av er trevliga och kloka bokbloggare). Väldigt kräsen annars vad gäller deckare, så det här blev en chansning då det handlade om en för mig tidigare oläst författare, visade sig vara verkligen toppen. Mer Griffiths kommer det att bli. :)

8 kommentarer:

  1. Får leta efter något annat av honom nästa gång det är dags för en King då (han har ju skrivit en en hel del).

    SvaraRadera
  2. Har inte läst något av Elly Griffiths, men nu blir jag ju nyfiken!

    SvaraRadera
  3. Jag gillade Mr Mercedes, även om den inte var riktigt vad jag trodde. Griffiths böcker är väldigt bra!

    SvaraRadera
  4. läser av någon anledning inte Stephen King, men jag brukar gilla Griffiths och Ruth Galloway

    SvaraRadera
  5. Mr Mercedes ja. Den fängslades jag inte fullt ut av, men jag tyckte att den var ganska bra. Griffiths har jag bara läst en bok av sen kom jag av mig. Tyckte om den men så mycket böcker och kort om tid.... ;)

    SvaraRadera
  6. King läser jag inte alls, men Griffiths är jag väldigt sugen på.

    SvaraRadera
  7. jag vill bara läsa "snälla" deckare :)

    SvaraRadera
  8. King funkar inte alls för mig.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)