fredag 8 juli 2016

Bokbloggsjerka 8 – 11 juli

Fredagens bokbloggsjerka presenteras som vanligt av Annikas litteratur- och kulturblogg. Den här gången är frågan superenkel, passar mig alldeles utmärkt. :)

..."vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst?

Kämpar på med Om en Buick 8 av Stephen King, *suck* vilken babblig bok, så trögläst, men obduktionen av "fladdermusen" i handlingen var kul (nämner inte mer än så, för att inte nämna för mycket).

Sen kommer (flera)... En syster i mitt hus av Linda Olsson, författarens senaste roman, redan påbörjat läsningen lite smått där. Samt... två "dom-här-måste-du-låna-och-läsa-böcker"; Konsten att höra hjärtslag och Hjärtats innersta röst, båda av Jan-Philipp Sendker. Och ganska snart (boken trycks i början av augusti) blir det även dags för King's Hope av Hans Olsson. Troligen lite längre fram ändå... Stjärndamm av Lars Wilderäng (skvaller: Stjärnklart-böckerna kommer att bli tv-serie på SVT), visserligen släpps den avslutande delen i serien redan denna månad men förlaget verkar inte vilja släppa ifrån sig ens en pdf-fil som recex, *surar* så den får jag väl snällt ställa mig i kö för på biblioteket så småningom. Går även och väntar på lånereservation för... Mordbrännaren av Anders Gustafson & Johan Kant, som tycks ha en eländigt lång kö på vårt bibliotek. Vilken bok som kommer att bli utläst först innan augusti månads slut blir väl troligen Linda Olssons bok, men vad som helst kan ju hända. ;)

Trevlig helg!

19 kommentarer:

  1. Ja ens läsplanering kan svänga rätt fort beroende på vad man kommer över för bok! Snålt att inte ens ha böcker som pdf som rec.ex :(

    SvaraRadera
  2. Om Stjärnklart-böckerna ska bli tv-serie måste jag nog ta och läsa böckerna :) har varit intresserad av de länge men har inte blivit av än.

    SvaraRadera
  3. En syster i mitt hus skulle jag vilja läsa!

    SvaraRadera
  4. Men... Om en Buick 8 som jag tyckte var så bra :)

    SvaraRadera
  5. En syster i mitt hus finns i min läshög också. hoppas att den är bättre än den är bättre än den förra

    SvaraRadera
  6. En syster i mitt hus måste jag bara läsa snart. Och nu blev jag sugen på Stjärnklart-böckerna också. Om de skall filmatiseras är det roligare att se filmerna efter att ha läst böckerna, istället för tvärtom.

    SvaraRadera
  7. Konsten att höra hjärtslag gillade jag.

    SvaraRadera
  8. Flera som jag vill läsa där. Intressant att Stjärnklart-böckerna kommer som tv-serie, ikanske sparar in lite lästid och väntar på SVT då jag inte läst än ;)

    SvaraRadera
  9. Jag blev lite osäker på Olsson eftersom jag inte helt gillade "koltrasten", även om jag ville :)

    SvaraRadera
  10. Det var en omfattande lista med kommande läsning. Kul!

    SvaraRadera
  11. Det låter som du har läsning ett bra tag framöver!

    SvaraRadera
  12. Du har en del att välja på :)

    SvaraRadera
  13. Stjärnklart-böckerna är jag nyfiken på :)

    SvaraRadera
  14. Ja tänk vad mycket man vill läsa.

    SvaraRadera
  15. Aj då. Stephen King som brukar vara så läsvärd!

    SvaraRadera
  16. Vilken hel massa härlig läsning! Många tips där!

    SvaraRadera
  17. Läste En syster i mitt hus häromveckan. Tyckte mycket om den.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)