fredag 5 augusti 2016

Titta in hos The Cabinet of Miss Magic och välj fem favoriter i juli

I slutet av varje månad listar bokbloggen The Cabinet of Miss Magic fem favoritsaker. Vad var du besatt av under föregående månad? Det kan röra sig om allt från böcker, film, godis, prylar...

Passa på att tipsa om vad just du var alldeles speciellt intresserad av i juli, länka till Miss Magic inlägg och skriv en liten kommentar om det där.


Hade först riktigt svårt att tro det fanns någon besatthet hos mig under den passerade månaden, men efter en stunds funderande dök de ju upp, den ena efter den andra (inte dumt med en backspegel på detta lilla viset):


1. Böcker: Tampades med böcker som inte alls intresserade (relations- och kärleksromaner; feelgood, sånt som man visst ska gilla i min ålder) - ja, för tillfället tycktes det dock vara dåliga val helt enkelt. Bara att inse, ibland är det inte den enklaste sak att samstämmigt delta i hyllningskören för böcker som tokgillas av majoriteten/målgruppen. På sätt och vis var det kanske ett intresse av att försöka tycka som alla andra - uppenbarligen en riktigt omöjlig uppgift föregående månad. ;)
 "Ibland låtsas jag vara normal, men det är så tråkigt att det alltid slutar med att jag blir mig själv igen." - Vägra följa John (... som f.ö. är titel på en bok jag är nyfiken på!)

2. Böcker: Längtade ju egentligen bara efter att få läsa scifi, dystopier, fängslande spänningsromaner, äventyrliga historiska romaner, kanske lite svart humor, en gnutta kvalitetsskräck. En sann besatthet, i ordets rätta bemärkelse, var längtan att få fortsätta läsa om Gustaf Silverbane, Joakim Sorbin, Anna Ljungberg, Filip Stenvik och... 0! Ja, naturligtvis handlar det om sista delen i Stjärnklart-trilogin. Lyckligtvis hittade den hem till mig till sist, Stjärndamm. ;)


3. Godis: Blåbär. Plocka blåbär, blåbärsrecept, servera blåbär, konsumera blåbär, frysa in för vinterns kommande behov av blåbär... Blåbär!
animated-love-smiley-image-0320

4. Godis och bok: Saltlakritsmandlar (recept finns här) - jösses så gott - och Rött uppror (Obs. bra!)


5. Bokrelaterat: Besattheten bok+kaffe återupptagen i slutet av månaden. Koffein - mums! :)



2 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa din femma :) Men hjälp vad sugen jag blev på blåbär!!! Ghaaa! ge mig! XD

    SvaraRadera
  2. Tänkte bara tipsa om att Vägra följa John nu kommer som pocket!! Den 24 augusti landar den på butikernas bokhyllor – överallt i dagligvaruhandeln, pressbyråer, bokhandlare etc. Recensions-ex kan beställas från förlaget, Pocketförlaget!

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)