söndag 25 september 2016

En smakebit på søndag: Mannen mellan väggarna

Genom den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten kan vi ta del av och även själva bjuda på smakbitar hämtade från böcker vi läser eller läst. Med detta utbyte kan vi ge och få bra boktips.

Här idag hämtas smakbiten från Mannen mellan väggarna av Emma Ångström. Sidan 12:

   "Böckerna om Kitty som hon har ärvt av mamma ställer hon längst ner i hyllan. Lexikonet över paranormala fenomen gömmer hon bakom dem. Hon vet att mamma inte tycker om att hon läser den boken, men hon kan inte låta bli. Den är så fascinerande. Sedan hon lärde sig läsa har hon bläddrat i den varje kväll, och nu har limmet lossnat från några sidor och släppt pärmen. Hon har en ficklampa gömd i nattduksbordet och brukar läsa under täcket tills hon somnar av utmattning."

En rysare skall detta vara, nyligen startat upp den men börjar bra och lovande mysrysligt redan från starten.


Här finner man fler smakbitar denna söndag.

16 kommentarer:

  1. tack för smakebiten! den kan nog utvecklas till något intressant

    SvaraRadera
  2. Å, den skulle jag kunna tänka mig att läsa! Det blir spännande att läsa recensionen sedan. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Den här köpte jag faktiskt efter att ha läst åtskilliga positiva inlägg :)

    SvaraRadera
  4. Rysare passar nog bra under hösten! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Den här är jag riktigt nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Låter obehaglig rean i titeln ;) något för de som gillar det!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Rysare är inte riktigt "min" genre men man vet ju aldrig...

    SvaraRadera
  8. Tack för smakebiten den var riktigt bra.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Är riktigt sugen på att läsa denna.

    SvaraRadera
  10. Låter spännande! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Den där boken såg jag på biblioteket sist, men den lämnade kvar där. Kanske det var en miss.

    SvaraRadera
  12. Gillar smakbiten, men är inte helt förtjust i skräck, mörkrädd som jag kan vara...

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten! Har läst den boken.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)