torsdag 24 november 2016

Hett i hyllan #12

Dags för Bokföring enligt Monikas Hett i hyllan igen! På torsdagarna blickar vi mot bokhyllornas olästa böcker.

Här börjar det närma sig slutet för dessa hyllvärmare, får nog lov att leta lite noggrannare så det inte skall behöva avslutas med #13 nästa gång, det vore kanske inte så lämpligt. Väljer som nummer tolv denna vecka en roman som som de flesta nog inte alls känner till... äsch, skoja bara:

Gone Girl av Gillian Flynn

Alla dessa hyllande blurbar...

»Årets bästa deckare, utan konkurrens.«
Lotta Olsson, DN

»En alldeles enastående bra thriller.«
Yukiko Duke, Gomorron Sverige, SVT

»Gone Girl är en läsfest.«
Svenska Dagbladet

»Gillian Flynn måste vara en av deckarvärldens skickligaste manipulatörer.«
Aftonbladet

»Det bästa jag läst i spänningsväg på många år.«
Jens Liljestrand, Expressen

...och...

"1:a åtta veckor i rad på New York Times bestsellerlista!"

" Över 6 miljoner sålda exemplar"

Ja, vad skall man säga/skriva? Gillian Flynns böcker har jag länge lyckats stå emot (har någon slags föreställning om att de kanske är alltför våldsamma för min smak), men som pocketbok fick till slut Gone Girl tydligen hänga med från ett loppis. Nyfiken på vad alla tycker är så fantastiskt med den. Var iofs lika nyfiken på den av alla hyllade Färjan av Mats Strandberg (talar tyst om vad jag tyckte om den boken). Så liiite skeptisk är man allt för att ta sig an såna här av alla superhyllade böcker ändå... men nyfikenheten tar som vanligt överhanden, igen!

Boken får dock stå och lata sig en stund till där på hyllan, alldeles för mycket på gång i läsväg framöver ändå. 😁

6 kommentarer:

  1. Den var bra men inte hennes bästa :-)
    Men menar du att du bara har 13 hyllvärmare? Vilken karaktär!

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst och tyvärr, Gillian Flynn är ingenting för mig.

    SvaraRadera
  3. Gone girl gillade jag, även om jag tyckte den var lite väl förutsägbar.

    Bara 13 hyllvärmare?! Du hade kunnat få låna några av mig :)

    SvaraRadera
  4. Imponerande att inte ha så många hyllvärmare!

    SvaraRadera
  5. Färjan ska vi inte tala om! den äcklade mig.

    SvaraRadera
  6. Den här var välgit bra. Gillar faktiskt alla FLynns böcker.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)