torsdag 1 december 2016

Hett i hyllan #13

Dags för Bokföring enligt Monikas Hett i hyllan igen! På torsdagarna blickar vi mot bokhyllornas olästa böcker.

Kommer inte att sluta cirkeln med denna #13, skall försöka snoka reda på en 14:e bok till nästa vecka (det finns extrahyllor minsann, något kan ju faktiskt stå oläst och gömma sig där om man har lite tur... 😏). För det vidskepliga oturstalet 13 väljs:

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Vågar faktiskt inte börja läsa den pocketboken. Blev så fruktansvärt avskräckt efter att ha läst Mats Strandbergs Färjan, sällan har en bok äcklat mig så mycket som den. Verkar ha avskytt den lika mycket och lika starkt som majoriteten tokgillade den. Ibland (eller ja, faktiskt ganska ofta) tycker man ju inte som "alla andra".
Läsa andras åsikter (som ibland går så på tvärs mot ens egna), att få ta del av andras tankar om böcker vi läser, är verkligen otroligt spännande. Att upptäcka bokbloggarvärlden har varit helt fantastiskt, hoppas bokläsare kommer att fortsätta finna intresse av att skriva om vad de läst på det här viset, för bokrecensioner i dags- och kvällspress lägger man inte alls lika stor vikt vid längre.

Ja, jösses vad lätt det är att "babbla på" och komma ifrån ämnet när man skrajset bävar inför att ta tag i en hyllvärmare av det här slaget.

Baksidestexten verkar ju så himla lovande:


Någon som läst Cirkeln? Övertyga mig om att jag törs ta itu med den! 😱


5 kommentarer:

  1. Du törs ta itu med Cirkeln! Nu har jag ju inte läst Färjan, eller jag påbörjade den men kände efter ett kapitel att jag inte hade lust att läsa den boken just då.

    SvaraRadera
  2. Nej, nej, nej, du får inte döma ut Cirkeln på grund av Färjan, de är så långt ifrån varandra som man kan komma. Läs den!

    SvaraRadera
  3. Den finns i min bokhylla också - oläst.

    SvaraRadera
  4. Cirkeln är jättebra :) Jag älskade i och för sig Färjan också men de är verkligen inte ett dugg lika varandra!

    SvaraRadera
  5. Cirkeln är jättebra och en helt annan bok än Färjan. Så läs den.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)