torsdag 8 december 2016

Hett i hyllan #14

Dags för Bokföring enligt Monikas Hett i hyllan igen! På torsdagarna blickar vi mot bokhyllornas olästa böcker.

Ser man på, en sista hyllvärmare stod ju faktiskt kvar i den fysiska bokhyllan efter höstens loppisbesök, tror bestämt böckerna ibland gömmer sig. Denna vecka (den sista för mig i Hett i Hyllan) blir #14:


Vita spår av Emelie Schepp


Uppföljare till Märkta för livet, vilken jag tyvärr inte läst, inte något av Schepp överhuvudtaget faktiskt. Har egentligen ingen aning om böckerna i denna kriminalserie kan läsas fristående, så... en chanstagning alltså! Att ta itu med bokserier från början till slut funkar inte för mig, blir så ofta frestad att hoppa på tåget i farten ju.

Så här står på baksidan:

"Ett X2000-tåg står stilla på Norrköpings centralstation i den kalla vinternatten. Ombord har en ung kvinna hittats död. Med sig hade hon en väninna som nu är spårlöst försvunnen. Vilka är kvinnorna? Och vad har hänt dem?
   Ett märkligt fall måste lösas och Jana Berzelius kopplas in som åklagare. Men det dröjer inte länge förrän fallet blir mer personligt än hon har tänkt sig. Återigen ställs hon öga mot öga med sin mörka bakgrund. När kriminalkommissarie Henrik Levin och hans kollega Mia Bolander får upp ett spår förstår Jana att misstankarna riktas mot en person i hennes absoluta närhet. En man hon helst vill glömma, en man som vet för mycket om henne.
   För att skydda sitt förflutna måste hon hitta honom innan polisen gör det. Misslyckas hon riskerar hon att förlora allt."

4 kommentarer:

  1. Jag gillar hennes böcker men tycker nog att du ska läsa dom i ordning :)

    SvaraRadera
  2. Jag har också denna oläst i hyllan, men jag har faktiskt första delen också :)

    SvaraRadera
  3. har ofta stött på författarnamnet. en vacker dag läser jag kanske något av henne

    SvaraRadera
  4. Tyckte del 1 och 2 var riktigt bra.

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)