söndag 1 januari 2017

Äventyrliga läs- och bokbloggarplaner för 2017



Starta nya bokåret måste man ju någonstans, så varför inte bland hoberna i Fylke?


Omläsningsbok blir alltså: Sagan om ringen - Härskarringen (trilogin) av J R R Tolkien
(Får planerat ta lååång tid att läsa. 😉)

Finlandssvenska: Sommarön av Eva Frantz
Missdåd av Karin Erlandsson

Klassiska skräckroman: Rebecca av Daphne Du Maurier

Svenska skräckromaner (nyare): Alltför många för att nämna här...

Thriller: Sektens barn av Mariette Lindstein
(Plan. utg. i juni)

Dystopi/scifi: Metro 2035 av Dmitrij Gluchovskij
(Plan. utg. i mars)

Novellsamling: Alfa och Omega av Oskar Källner

Fantastik: Snösommar av Kristina Hård
(Plan. utg. i april)

Icke-fiktion: Ortorexi av Yvonne Lin och Anatoli Grigorenko
Bemötandekoden av Lena Skogholm
("Alla du möter kämpar med något som du inte har en aning om - var snäll☺")

Biografi/Katter som sällskapsdjur: Katten Cleo av Helen Brown

Hyllvärmare: Flickan från ingenstans av Justin Cronin


Får räcka så, än så länge. Och för bokbloggeriet gäller:


Goodreads reading challenge: 50 böcker
(kan absolut bli fler, hoppas inte tvungen till färre, men man vet ju aldrig.😏)

Försöker för övrigt hålla stilen (Keeping Up Appearances!😁) som vanligt med entusiasm efter bästa förmåga, för att kunna inspirera till bokglädje och läslust.

Betygskriterier fortsatt: 1 = Tyckte inte om, 2 = Den var okej, 3 = Gillade, 4 = Gillade riktigt mycket, 
5 = Helt fantastisk.

Recensionsexemplar emottages tacksamt (dock inte barn- och ungdomsböcker)

Skall försöka sticka in med någon film emellanåt oxå, verkligen varit lite skralt med film- och TV-serietittandet under de senaste 6 åren (men det har sina skäl). I sådana fall blir det nog bara omdömen kring filmer/TV-serier som uppskattas minst "fyrstjärnigt", annat är inte värt att se färdigt😒... det är ju då den förträffliga boken så behändigt finns att tillgå!😌


För mig har ett jobbigt år passerat (vilket förhoppningsvis inte märkts på bokbloggen) och det nya året kan förstås bara bli bättre, får man tro. Bara att se planeringen ovan gör en ju i varje fall på gott läshumör!😍


Nä, gnager inte på bindningen... forna valpfasoner satte sina spår på ett par böcker! 😊

2 kommentarer:

  1. Jag har inte alls märkt på bokbloggen att du haft ett jobbigt år. Tänker på det där, att 2016 var mitt värsta år på evigheters evigheter i alla möjliga aspekter och att det blir så märkligt när det står i DN, Expressen och på sociala forum att ANDRA människor tänker "skitår" och "låt det bara vara över" osv. Oftast syftar de väl på Syriens ofattbara fasor eller på att Trump vann presidentvalet eller på att David Bowie/Prince/någon annan kändis dött. Jag känner mig ytterst kluven. Det vari alla bemärkelser ett hemskt år för mig, men inte för att George Michael dog eller för att november var den gråaste i världshistorien. Kram till dig! Må 2017 bli ett ljust och vackert år.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset om boken om Ortorexi, den skulle jag också vilja läsa. Och Sektens barn, men då måste jag hinna läsa de andra i serien först. Själv har jag inte satt upp ett mål än för min läsning när det gäller antal, däremot i teman. Hoppas att 2017 blir ett bättre år än föregående!

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)