lördag 28 januari 2017

Bästutmaningen - Romansviter

Lyrans Noblesser presenterar veckans bästa-utmaning så här:

"
Berätta om den bästa romansvit du läst"

Lars Wilderängs trilogi Stjärnklart är den bästa romansvit jag läst, i färskt minne dessutom. Antingen kom den i rätt tid eller så var det en fullträff för mig helt enkelt.

Böckerna (berättat om dem har jag gjort så många gånger, så hänvisar nu till titlarna nedan som länkar till bokrecensioner här på bloggen):

Stjärnklart
Stjärnfall
Stjärndamm

En dystopisk science fiction-trilogi där jag längtade efter fortsättningen efter varje avslutad del och blev inte besviken på någon av dem. Kort och gott: The Best! 😁

Produktionsbolaget Bob film har köpt rättigheterna till Stjärnklart-boken och det skall väl så småningom bli TV-serie av det hela på SVT. Det ser vi fram emot.


9 kommentarer:

  1. Spännande val, jag har inte läst dem, men blev nyfiken nu.

    SvaraRadera
  2. Har nyss köpt de två första böckerna i denna serie. Skall bli spännande att läsa.

    SvaraRadera
  3. sci-fi är ingenting för mig.

    SvaraRadera
  4. Spännande val! Jag har funderat på att läsa dem, men inte kommit till skott än.

    SvaraRadera
  5. Lars Wilderäng har jag inte läst än, men de två första delarna står redo i hyllan :)

    SvaraRadera
  6. Ännu en serie jag inte har läst...

    SvaraRadera
  7. Tyckte väldigt mycket om första delen, men tyckte inte riktigt lika bra om fortsättningen. Blir ändå väldigt glad när du skriver att den är tänkt som tv-serie :)

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)