torsdag 19 januari 2017

Helgfrågan v. 3 19/1-22/1


Bildresultat för sagan om ringen bilder
QuizMe: Sagan om Ringen

Mias bokhörna har kört igång "Helgfrågan", en variant av den tidigare "Bokbloggsjerkan". Så här lyder första frågan:

"Vad ska ni göra i helgen? Hur ser läsplanerna ut för helgen?"

Kör ihop frågorna till en (är ju inte så värst privat av mig här i bokhyllan 😎), och om inget oförutsett inträffar (c'est la vie 😏) som sätter käppar i hjulet, blir det att fortsätta hänga med Frodo, Sam, Merry, Pippin och Aragorn på färden (har kommit fram till Andra boken i Ringens brödraskap). Ja, alltså... såklart är det Sagan om ringen (hela trilogin) det handlar om. En bok som kommer att pausas och återkommas till framöver vårvintern, kanske t.o.m. våren. Rackarns bra bok, barnsligt förtjust i äventyr. 😁

Klicka på länk nedan bild ovan för att ta ett quiz om Sagan om ringen. 😘

Just det! 😜 Sen blir det ju förstås även lite läsning i Alfa och omega av Oskar Källner. Ur den blir det en smakbit på söndag.


God Helg på Er!
😊
Nu har jag emojisat färdigt här för idag.


(Helgfrågan och länkar till andras svar hittas här.)

20 kommentarer:

  1. Har bara läst Hobbiten, måste ta och läsa trilogin sen :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Försökte läsa i högstadiet men kom bara igenom 1 1/2 bok. Men Hobbiten/Bilbo har jag läst flera gånger.

    SvaraRadera
  3. Oj Sagan om ringen har jag aldrig vågat mig på!

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte nog att de var ute och gick lite väl mycket i Sagan om ringen, men jag är glad att jag har läst böckerna :)

    SvaraRadera
  5. Sagan om ringen har jag börjat på en gång i tiden, men det är en av de få böckerna jag helt enkelt inte orkade med utan la åt sidan.

    SvaraRadera
  6. Härlig läsning du har framför dig! Älskar verkligen Sagan om ringen! =)

    SvaraRadera
  7. har aldrig kommit igenom Sagan om ringen, men gärna sett filmerna. trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Läste Sagan om ringen på 80-talet någon gång och har inte läst om den. Än.

    SvaraRadera
  9. Tycker så mycket om Sagan om Ringen-trilogin. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Läste serien för länge sedan, lite jobbigt med alla verser/sånger.. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Jag har inte läst serien men givetvis tänkt göra det någon gång. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  12. Tyckte mycket om Sagan om ringen och hade tänkt att läsa om den, men det tar emot oväntat mycket?

    SvaraRadera
  13. Det blir bra läsning låter det som!

    SvaraRadera
  14. Sagan om ringen har jag försökt med vid lite olika tillfällen, men tog mig inte genom den. Men härligt när en hittar böcker som en fastnar för :) Trevlig läshelg!

    SvaraRadera
  15. Jag har aldrig tagit tag i Sagan om Ringen. Fel av mig, kanske? Men Åsa - jag svarade på din kommentar hos mig - att kalla "Björnstad" för hockeybok är faktiskt orättvist, den är väldigt mycket mer!!!

    SvaraRadera
  16. Åh, jag läste dem när jag gick i högstadiet under 80-talet och jag älskade dem. Fast delar av den första var lite seg när de vandrade runt i skogen med Tom Bombadill (den delen uteslöts vid filmatiseringen).

    SvaraRadera
  17. Sagan om ringen-trilogin var det många år sedan jag läste, på svenska. Vill läsa den på engelska, men har ännu inte inte blivit av ... Borde bli dags snart! ;)

    SvaraRadera
  18. Härligt med sagan om Ringen. Vill verkligen läsa de böckerna. Har bara läst Hobbig men den älskade jag. :) Och Sagan om Ringen filmerna är total kärlek :)

    SvaraRadera
  19. Har inte läst dessa böcker ELLER sätt filmerna :)

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)