fredag 10 februari 2017

Bokbloggsjerka 10 – 13 februari

Fredag betyder såklart även bokbloggsjerka. Jerkan arrangeras som vanligt av Annikas litteratur- och kulturblogg. Varje vecka, ny fråga. Den här gången var det svårt, men vi kan väl alltid försöka svara på:

"Vilka bokliga saker (förutom böcker) kan du inte leva utan?"

Bokmärken är alltid bra, konstigt nog behöver man inte införskaffa dem, de kommer till en lite då och då från olika håll ändå, på något magiskt vis. Och så kan de plötsligt bara försvinna. Eller försvinner gör de väl egentligen inte, blir istället oftast kvar i böcker som ställts in i bokhyllan. Bibliotekskvitton fungerar förstås att ta till vid sådana kniviga situationer, då de försvunna bokmärkena som inte försvunnit helt plötsligt inte finns där till hands. På Goodreads kan man ju såklart notera vilken sida man är på, men det är liksom inte samma sak. Så, mitt svar: Magiska bokmärken, jo helst flera eftersom de har sådan förmåga att gömma sig, det är bokliga saker jag "inte kan leva utan"!


God Helg!
💚


20 kommentarer:

  1. Jag har massor av bokmärken, jag sparar alltid lapparna till nya kläder de har perfekt tjocklek för att vara bokmärken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart! Synd då bara att man köper nya kläder så sällan. ;)

      Radera
  2. Jag har med några fina bokmärken men glömmer hela tiden bort att använda dom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppslagen bok opp-o-ner går ju oxå bra förstås, ingen pryl är helt omöjlig att leva utan.

      Radera
  3. Jag samlar på bokmärken, de är perfekta att köpa som souvenirer på semestrar :)

    SvaraRadera
  4. Bokmärken är aldrig fel. Och bibliotekskvitton funkar också.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, o så håller man reda på återlämningsdatum samtidigt som man läser... lite småstressigt sådär. :D

      Radera
  5. Jag hade gärna velat ha ett magiskt bokmärke :)

    SvaraRadera
  6. Bokmärken är väldigt praktiska och jag har en hel del som fungerar utmärkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strålande! Enkelt o nästan oumbärligt. ;)

      Radera
  7. bokmärken är kul även om det duger med kassakvitton och andra papperslappar

    SvaraRadera
  8. Jag har massor av bokmärken men konstigt nog finns de aldrig i mina böcker. Där kan man istället finna kvitto och remsan man drar av trosskyddet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Små papperslappar av olika slag duger förstås, men ett fint bokmärke piggar ju alltid upp! :)

      Radera
  9. Många gillar bokmärken, jag gillar hundöron. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundöronen får vara förbehållna hundarna för mig. ;)

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)