lördag 18 februari 2017

Bokbloggsjerka 17 – 20 februari

Veckoslut betyder såklart även bokbloggsjerka. Jerkan arrangeras som vanligt av Annikas litteratur- och kulturblogg. Varje vecka, ny fråga. Den här gången skall vi fullfölja meningen:

"Att läsa en bra bok är som att ..."

... gå till språk- och mytdammen för att dricka och lägga ut våra nät.

Tog mig därmed friheten att använda Stephen Kings illustration för tanken kring läsande och skrivande i boken Liseys berättelse. Tyckte den liknelsen med dammen, fiskarna och det smakliga ljuva vattnet var rätt bra.

Ha nu en fortsatt bra helg som förhoppningsvis lämnar plats för avkopplande och livgivande stunder vid dammen emellanåt. 😉


18 kommentarer:

  1. Naturligtvis har King en träffande liknelse :)

    SvaraRadera
  2. En perfekt liknelse. Ha en fin läsdag!

    SvaraRadera
  3. Jag hade med lite vatten i min mening också, men inte alls så här fint sagt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, din liknelse var ju jättevacker!!! :)

      Radera
  4. Stephen King kan man ha mycket glädje av! :-D

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Tycker jag med. "Dammen" blir liksom en mötesplats för de som läser och de som skriver, eller både och.

      Radera
  6. Det var en snygg ordpassage och en bra liknelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst, tyckte den passade bra in. ;)

      Radera
  7. En mycket fin liknelse King formulerat där! Och jag kan bara hålla med =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt lätt att hålla med, King hade helt klart ett fint sätt att se på saken. :)

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)