torsdag 23 februari 2017

Helgfrågan v. 8

Mias bokhörna arrangerar även denna vecka Helgfrågan:

"Har ni några planer för helgen?"
"Hur ser er favoritläsplats ut? Eller har ni fler?"

Preliminär läsplanering: Förhoppningsvis läsa ut Biten av Kelley Armstrong, eftersom den snart skall återlämnas till biblioteket. Men kommer för den skull inte att kunna hålla mig ifrån att även befinna mig i Svarthunden av KG Johansson. Den boken kom med posten idag. Hade förstås dessförinnan börjat lite på Björnstad av Fredrik Backman (nope! inte köpt på bokrea utan lånad på bibliotek), verkar lättläst så kanske finns det något tillfälle som passar för den också. J.R.R. Tolkiens Sagan om ringen-trilogi (satt på sävligt långtidsläsande - trevligt sätt att läsa faktiskt) och Kristina Ohlssons Sjuka själar får vila denna helg, tar tag i sistnämnda kommande vecka.

Favoritläsplatserna är i flertal, inne på vintern och ute på sommarhalvåret... eller hur, så skall det väl vara? Knappast tvärtom. 😄


(Helgfrågan och länkar till andras svar hittas till helgen här.)

32 kommentarer:

  1. Låter som att du har gott om lästid den här helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med bra väder (inte så himla kallt!) blir det väl en hel del utevistelse + lite annat oxå. Men försöker hålla mig till böcker och bokrelaterat här på bloggen (inte så mycket privat). Kanske lite opersonligt, men har valt att ha det så. ;)

      Radera
  2. Att läsa ute i solen är ju bara så underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gärna i skuggan för mig. ;)

      Radera
  3. Låter som att det kan bli en bra helg :)

    SvaraRadera
  4. När jag läser ute så somnar jag oftast så kanske borde prova att läsa ute på vintern ;) Låter som du mest har tänkt läsa i helgen, vad skönt :)

    SvaraRadera
  5. Många härliga läsplaner för helgen! Längtar så efter tiden då man sitta ute och läsa ska komma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör man... längtar alltså! :)

      Radera
  6. Låter som du får en bra helg! Har själv inte läst Björnstad än, men det blir väl så småningom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har förstått att man absolut bör läsa Björnstad. :D

      Radera
  7. Både Björnstad och Sjuka själar är riktigt bra. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig läshelg. Både Björnstad och Sjuka själar är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får hoppas på det bästa. :)

      Radera
  9. Visst är det härligt att kunna sitta ute och läsa :)

    SvaraRadera
  10. söndagen blir nog läsdagen för mig

    SvaraRadera
  11. Låter som en härlig helg. :)

    SvaraRadera
  12. Sagan om Ringen-trilogin är så bra. Gillade att läsa ute förr, men har så ljuskänsliga ögon numera så det blir inneläsning året om för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tolkiens trilogi är en omläsning, tycker mycket om den. (Bästa läsplats i skuggan ute på sommaren, direkt skarp mitt-på-dagen-sol funkar inte så bra för mig heller) :)

      Radera
  13. Utomhus brukar jag lyssna på ljudböcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljudböcker fungerar inte för mig, men kan förstå att det kan passa utomhus.

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)