torsdag 9 mars 2017

Helgfrågan v. 10

Mias bokhörna arrangerar Helgfrågan:

"Vilken bok längtar du efter att läsa i vår? (Kan man nu inte bara nämna en, så kan man lista några.)"

Snösommar
av Kristina Hård


"En isande köld har lamslagit Sverige. Sommaren står för dörren men vintern vägrar envist släppa taget. I de djupa skogarna ställs människa mot troll i kampen om överlevnad."

Kort och gott:
Såklart längtar man efter den!
Inte behövs större utläggningar för den saken.
😊

Preliminär utgivning i april.

Uppföljaren till Kleptomania i serien Arvet efter Kaiser.


(Helgfrågan och länkar till andras svar hittas till helgen här.)

30 kommentarer:

  1. Spännande titel och läckert omslag.

    SvaraRadera
  2. Den blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev väldigt imponerad av första delen Kleptomania, så denna ser man ju helt klart fram emot att få läsa. ;)

      Radera
  3. Så snyggt omslag dock får jag inte riktigt ihop titeln men du kanske kan förklara den? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är titeln svårförklarad, vill verkligen inte heller riktigt förstå den, inte nu när vi vill ha vår o värme, inte sant?! :D

      Radera
  4. Så märkligt, den här har jag missat helt och hållet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den får du ju bara inte missa! :)

      Radera
  5. Åh så härligt att denna ska komma! Men får nog läsa om bok ett först för det var ju ett tag sen man läste den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt själv redan läst om första boken som e-bok för att göra mig förberedd för denna. ;)

      Radera
  6. Ny bok för mig, tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Man bör sen läsa första delen Kleptomania också innan.

      Radera
  7. Hm, den hade jag helt missat. Spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt spännande och annorlunda.

      Radera
  8. Verkar också ha missat denna. Låter spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att kunna få vara med och uppmärksamma dessa böcker, Kristina Hård skriver så bra! Synd att det tycks ha varit så mycket strul med det tidigare förlaget, den här uppföljaren har man verkligen fått vänta länge på. ;)

      Radera
  9. Det där var nog böcker jag missat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bör man ju inte missa förstås. :)

      Radera
  10. Jag måste ju se till att läsa Kleptomania.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tillfälle nu då innan Snösommar ges ut. ;)

      Radera
  11. Den här var okänd för mig och framsidan är verkligen tilltalande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst! Gillar verkligen de här nya bokomslagen.

      Radera
  12. Den låter spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter och ÄR säkert lika spännande som seriens föregångare Kleptomania! :D

      Radera
  13. låter onekligen spännande fast den inte tillhör min favoritgenre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland kan man överraskas positivt även om det inte tillhör favoritgenre. Fantasy var något jag själv knappt läste något alls innan jag startade bokbloggen och fick en massa spännande boktips! :)

      Radera
  14. Svar
    1. Fantastisk bra början i varje fall. Har höga förväntningar på denna uppföljare nu. ;)

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)