onsdag 10 maj 2017

Yes! Inför de två tornen blir det ringen-paus


Får be att återkomma till trilogin om härskarringen... mycket nu.

Behöver tydligen börja planera min läsning något, åtskilligt trevligt finns framöver att vänta och massor finns som lockar till läsning för stunden. Där finns en biblioteksminneslista samt
-reservationslista, en liten men naggande god "kommande böcker"- samt "förväntade recex"-lista, Goodreads to read-lista, Boktipset vill läsa-lista, och så den där ständigt föränderliga listan som finns bland neuronerna på huvudkontoret. Kommit därhän att det krävs någon sorts struktur, kontroll i begränsad mängd kan nog i det läget bara vara rätt avstressande och bra! Tror jag... kanske. Ingen är sämre än att man kan ändra sig, inte heller jag. 😉

Så, kom alltså fram till att lösningen på problemet bör bearbetas genom en enda sammanställd lista, där det då även är lämpligt att notera månad för just förväntade böcker.

För, hörrni, det här med böcker... det är ju så roligt! Är ju klart värt lite extra besvär runtomkring liksom.

Får sen fundera över om den där "one and only"-listan skall publiceras på ett bokblogg-inlägg eller ej. Tål att tänka på. Tillsammans med en kopp kaffe...



2 kommentarer:

  1. I mitt huvud är det samma röra som i mina bokhyllor just nu, så någon form av planering kanske skulle vara på sin plats.....Men det får jag ta en annan gång ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt har sin tid, helt okej att det blir lite rörigt emellanåt. När rätt tillfälle infinner sig kommer man på ett sätt att bäst ordna upp i oredan. Ett sätt som förhoppningsvis funkar. ;)

      Radera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)