söndag 13 augusti 2017

En smakebit på søndag: Transformationen

Genom den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten kan vi ta del av och även själva bjuda på smakbitar hämtade från böcker vi läser eller läst. Med detta utbyte kan vi ge och få bra boktips.

Så himla trevligt att smakbitarna är tillbaka igen! Behöver sant lite välbehövlig tankedistraktion just nu.

Smakbiten hämtas här från Transformationen av Magic Frigren (sidan 264):

  "Väl inne i biblioteket slutade hon att känna efter. Hon hade inte varit i klostret tillräckligt länge för att få tillgång till boksamlingen.
   Rummet bestod av flera långa salar kantade av mindre rum. Golven täcktes av hyllor som bildade gångar. Hela biblioteket kändes som en enda stor labyrint av böcker.
   De började vandra lite planlöst genom den första salen. Doften av böcker flöt samman med ekot av steg och suset av viskande röster. Hennes blick gick upp mot de höga takvalven där änglar i relief såg ner över dem. En känsla av harmoni fyllde henne. Hon tog några djupa andetag samtidigt som hon visualiserade hur friden i biblioteket fyllde hennes lungor. De sista dropparna av nervositet rann av henne och ersattes med en känsla av spirande förväntansfullhet."

Så! Nu skall jag läsa vidare en stund till...😊

Här hittar ni fler smakbitar denna söndag. Ha det gott!

❤️

18 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten, den har jag inte läst.

    SvaraRadera
  2. Känner inte alls till den här, måste ha missat.

    SvaraRadera
  3. Åh kul att min bok fick vara smakprovet! <3

    SvaraRadera
  4. tack för en fin smakebit! vill läsa!

    SvaraRadera
  5. Den här känner jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Detta var en helt ny bok och författare för mig. Den verkar riktigt bra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. En ny bok och författare för mig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Det är något speciellt med bibliotek!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den boken verkar trevlig.

    SvaraRadera
  10. Men så kul att få läsa en smakbit från Miss Magic! Jag gillar det! Jättefint flyt i prosan och jag blir nyfiken på fortsättningen. Jag ser fram emot att läsa dina tankar om boken sedan :)

    SvaraRadera
  11. Det här var en ny bekantskap för mig. Härligt med bibliotek ;) får kolla upp boken, tack för smakbit!

    SvaraRadera
  12. Den boken är jag nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Lite av en önskedröm med ett sånt bibliotek :)

    SvaraRadera
  14. Den har jag inte hört talas om tidigare . Men nu är jag nyfiken på den. Tack för tipset:).

    SvaraRadera
  15. Bibliotek är bra. Har ju bett biblioteket köpa in den här boken och det ska det göra också!

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)