onsdag 9 augusti 2017

Yes!! Jag vann! Dagens bokpost: Transformationen


Transformationen av Magic Frigren


Tänk att det är så roligt att vinna, speciellt den här boken också, fint signerad dessutom. Det var minsann trevlig post!😊


Baksidestext Transformationen:

"Staden påminde Melly om ett böljande hav, ständigt i rörelse men ändå i perfekt harmoni. Efter att ha levt så länge i total tystnad kände hon sig snurrig av alla ljud: gnisslet från vagnshjul, klappret av hästskor, prat och rop...  
Vad händer när livet inte blir som man tänkt sig? Melly, en ung vilsen kvinna, får rådet att byta miljö för rekreation. Istället invigs hon i en värld av märkliga hemligheter. Besynnerliga symboler hittas bakom en tavla. Ett dolt rum upptäcks. En mystisk dagbok är på villovägar. Människoöden vävs samman över tidens gränser vilket leder till en dold värld av alkemi och gåtfull magi. 
Magic Frigren är författare, serietecknare och bloggare bosatt i Stockholm. Hon har ofta uppmärksammats i medier för sitt breda kunnande inom mystik, sägner, sagor och symbolik. Transformationen är hennes debutroman."


Så, Stephen Kings Bill Hodge-thriller (och alla de andra slalomläsningsböckerna) får allt vila sig en stund, för den här vill jag sätta igång och läsa nu, bums, på en gång.👍


(Psst! Ska inte alls va hård utan jättesnäll när det sen blir dags för att skriva bokomdöme här på bloggen, det lovar jag. Brukar ju som Den vandrande vålnaden Fantomen - enligt ett av ordspråken från Bengalis djungler - bara vara hård mot de hårda.😄)


1 kommentar:

  1. Åh vilken glad överraskning nu när jag gick in för att läsa ifatt här och såg detta inlägg! :D Är så glad att du blev så glad för den och för att den prioriteras på din läslista :) <3 Och fin bild du tagit av den! :D <3

    Jag hoppas verkligen att du kommer gilla den <3 Den betyder verkligen allt för mig och innehåller mitt innersta så det känns verkligen speciellt att den är ute. Både läskigt och underbart och då betyder det så mycket att se ett sånt här fint inlägg om den! <3

    Massa kramar till dig! <3

    SvaraRadera

Ett särskilt tack till de som tar sig tid för att lämna en kommentar. :)